Baloniki reklamowe
Powodów, jak to zwykle bywa, jest kilka. Pierwszym jest fakt, że baloniki reklamowe idealnie pasują do ozdoby i uatrakcyjniania festynów, wpisując się doskonale w panujący tamże klimat. Można powiedzieć, iż są one naturalnym elementem krajobrazu festynowego. Dyskretnie wpleciona w ten krajobraz reklama bywa jeszcze skuteczniejsza, ze względu na fakt, że uczestnicy festynu będą od razu kojarzyć reklamującą się w ten sposób markę pozytywnie. A pozytywne emocje, jak wiadomo, są w marketingu bardzo pożądane i są podstawą sukcesu każdej kampanii reklamowej.
Baloniki reklamowe na festynach wykorzystują te pozytywne emocje uczestników jak mało które gadżety. Emocje owe mogą być dodatkowo podkreślone przez odpowiednią treść nadruku, prezentującą hasła czy slogany, z którymi każdy uczestnik tego typu imprezy będzie się identyfikował. Innym pomysłem jest umieszczanie na balonikach loga firmy i podkreślenie, że jest ona sponsorem tegoż festynu.
Istotnym argumentem jest także masowość omawianych imprez plenerowych. Duża liczba uczestników powoduje, że z reklamą danej firmy, eksponowaną przez baloniki reklamowe, zapozna się wiele osób, przy zachowaniu takich samych kosztów działań marketingowych. Masowość reklamy jest zawsze jednym z najważniejszych czynników, który każda firma realizująca kampanię reklamową bierze pod uwagę.
Wszystkie omówione skrótowo argumenty przemawiające za imprezami plenerowymi i festynami jako polami działań marketingowych uzasadniają wielość reklam, z którymi na tychże imprezach mamy zawsze do czynienia. Ważne jest także to, że my – klienci – również na tego typu działalności korzystamy, ponieważ mamy okazję zorientowania się w ofercie rozmaitych firm. Obopólna korzyść to podstawa biznesu.